Jak prowadzić marketing wypożyczalni aut?
Z roku na rok przybywa wypożyczalni samochodowych. Działają one dzisiaj w każdym dużym i średnim mieście. Popyt na usługi jest duży, ale podaż także ogromna, dlatego niezbędny jest odpowiedni marketing. Jak powinien on wyglądać w przypadku wypożyczalni aut?
Reklama poza internetem
Aktualnie internet jest kluczowym miejscem z perspektywy marketingu. To tam pozyskuje się najwięcej klientów. Jednak akurat w przypadku wypożyczalni ważne jest wsparcie marketingu również pewnymi działaniami poza internetem. Dotyczy to przynajmniej niektórych wypożyczalni, szczególnie tych, które oferują wynajem auta na krótki termin. Często klientami takich wypożyczalni są przede wszystkim podróżni. Zatem aby dotrzeć do nich z ofertą, trzeba pojawić się z reklamą w kluczowych miejscach, takich jak lotniska czy dworce.
Zadbaj o stronę internetową
Jeśli wypożyczalnia aut ma odnieść sukces, musi mieć doskonałą stronę internetową. Powinna być ona atrakcyjna wizualnie i działać bardzo szybko oraz sprawnie. Dlaczego to tak ważne? Wypożyczalni jest wiele, dlatego klienci są mocno wybredni. Jeśli strona nie będzie doskonała, wielu z nich szybko się zniechęci i opuści witrynę. Również z tego powodu strony powinny być dopasowane do urządzeń mobilnych. Można stworzyć responsywną witrynę internetową lub mobilną wersję strony. Należy mieć na uwadze, że duży odsetek klientów wypożyczalni szuka auta, korzystając z urządzenia mobilnego.
Zadbana strona internetowa to również wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Przyczynia się do tego dopracowanie witryny pod kątem technicznym i dostosowanie do smartfonów. Ponadto nie należy zapominać o linkowaniu wewnętrznym oraz używaniu fraz kluczowych. Można je wykorzystywać na przykład w artykułach na blogu firmowym. Należy go założyć nie tylko ze względu na pozycjonowanie, ale również szansę na zbudowanie renomy marki poprzez zaprezentowanie się jako specjaliści w swojej dziedzinie. Zarówno dopracowanie techniczne witryny, jak i profesjonalne prowadzenie bloga wymaga odpowiednich kompetencji. Dla uzyskania zadowalających efektów zadania te warto zlecić profesjonalistom, takim jak na przykład Ci z Moto Reklama – https://motoreklama.pl/reklama-wypozyczalni-aut/.
Jak działać poza stroną?
Oczywiście marketing nie kończy się na stronie internetowej wypożyczalni. Aby zadbać o pozycję w wynikach wyszukiwania Google trzeba również prowadzić link-building. Mowa o zamieszczaniu linków do strony głównej i podstron w różnych miejscach w sieci. Można to robić w artykułach sponsorowanych na różnych portalach, a także na forach internetowych. Podczas określania pozycji stron w wynikach wyszukiwania, Google bierze pod uwagę liczbę linków oraz prestiż witryn, w których się one pojawiły.
Kolejna kwestia to reklamy w Google Ads. Wyświetlanie linku do oferty klientom potencjalnie zainteresowanym ofertą to z pewnością doskonały pomysł. Wydaje się to wręcz koniecznością, podobnie jak intensywne działania w mediach społecznościowych. Aby dać się łatwo znaleźć, warto także wypełnić wizytówkę Google.
Niezależnie od specyfiki danej wypożyczalni aut, odpowiednie działania marketingowe mogą zapewnić sukces. Należy pamiętać o działaniu na kilku polach. Ponadto przekaz powinien być kierowany do trafnie określonej grupy odbiorców.